Având în vedere Hotărârea nr. 49 din 13.10.2020, prin care se propune testarea săptămânală a personalului din centrele rezidențiale, nealocarea sumelor pentru acordarea stimulentul de risc, precum și faptul că în bugetul D.G.A.S.P.C .Iași nu mai există fondurile necesare pentru plata salariilor aferente lunilor octombrie și noiembrie 2020, conducerea Sindicatului Asistenței Sociale și Protecției Copilului Iași a transmis în cursul zilei de astăzi, o adresă către Guvernul României prin care solicită rezolvarea în regim de urgență a problemelor mai sus menționate.

Mai jos puteți consulta adresa transmisă dar si Hotărârea C.N.S.U. nr.49 din 13.10.2020:

Având în vedere situația specială pe care o traversăm, care a impus luarea unor măsuri deosebite de către statul român, Sindicatul Asistenței Sociale și Protecției Copilului Iași – afiliat Federației Columna și Confederației Naționale a Sindicatelor Libere din România – Frăția, organizație care apără interesele a 1600 de angajați ai Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași, vă aduce la cunoștință o serie de aspecte particulare, specifice sistemului de care aparținem, pentru rezolvarea cărora trebuie să luați măsuri urgente.

Din lecturarea Hotărârii nr. 49 din 13.10.2020 a Comitetului Național pentru Situații de Urgență, am observat că s-au menținut obligațiile impuse în sarcina furnizorilor de servicii sociale, prin actele normative anterioare, dar am fost uimiți de propunerea referitoare la testarea săptămânală a personalului de îngrijire din centrele rezidențiale.

Avem semnale de la membrii noștri că se simt abuzați prin testările foarte dese care au loc la nivelul centrelor rezidențiale. Vă aducem la cunoștință faptul că din luna aprilie, personalul din centrele rezidențiale din județul Iași este testat o dată la 2 săptămâni.

Am fost informați că unii dintre angajați au făcut răni de la bețișorul de recoltare și din acest motiv vor refuza să mai fie testați. În condițiile în care se va aproba testarea săptămânală, nemulțumirile acestora vor fi amplificate. Nu cunoaștem nici o altă categorie de personal pentru care să se impună testarea atât de frecvent și, de asemenea, nu avem cunoștință de existența unui studiu științific care să recomande o asemenea măsură.

Mai mult, trebuie să aveți în vedere că, deși membrii noștri fac parte din singura categorie de bugetari pentru care prin Ordonanța Militară nr. 8 din 09.04.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 s-a instituit pe perioada stării de urgență măsura de izolare preventive la locul de muncă sau în zone special dedicate în care nu au acces persoane din exterior, pe o perioadă de 14
zile, stimulentul de risc prevăzut de art. 7, alin. 5 din Legea nr. 82/2020, publicată în Monitorul Oficial nr. 520/17.06.2020 pentru completarea și aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2020 pentru aprobarea unor măsuri de sprijin decontate din fonduri europene, ca urmare a răspândirii coronavirusului COVID-19, pe perioada stării de urgență nu a fost acordat nici până în prezent. Din nefericire, când a venit vremea ca efortul lor să fie răsplătit nu se găsesc bani pentru aceasta, iar toți cei in măsură să se implice pentru punerea în aplicare a prevederilor legale au uitat de cei din linia întâi.

Nu vrem să apreciați că dorim să acordăm muncii noastre o importanță care nu i se cuvine, dar trebuie să știți că personalul din centrele rezidențiale se ocupă de îngrijirea copiilor și adulților, cu sau fără dizabilități, care au fost declarați COVID-pozitivi. La nivelul județului Iași, beneficiarii din centrele rezidențiale care au fost declarați pozitivi în urma testului COVID, au fost izolați în centre, cu condiția ca aceștia să fie asimptomatici. Facem toate acestea, cu toate că centrele rezidențiale nu sunt parte a sistemului sanitar, iar personalul nu este instruit/specializat să îngrijească bolnavi COVID.

Nu este posibil ca în sarcina acestor oameni să fie impuse atâtea obligații și restricții, dar sa uitați atât de ușor de drepturile lor.

Vă aducem la cunoștință, domnule Prim-ministru, că Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Iași este una dintre direcțiile de profil care, începând cu luna noiembrie, nu mai are în buget bani pentru salariile angajaților.

Considerăm că intră în atribuțiile dumneavoastră să dispuneți miniștrilor de resort să se ocupe de rezolvarea acestor probleme, de aceea, vă rugăm domnule Prim-ministru să luați măsuri urgente, referitoare la aspectele pe care le-am adus în atenția dumneavoastră.

Membrii noștri de sindicat ne-au comunicat că doresc demararea de acțiuni sindicale cu respectarea legislației in domeniu.

Vă rugăm să soluționați cu celeritate, cererea noastră, iar în cazul în care aveți nevoie de informații din „tranșeele” sistemului de asistență socială, nu ezitați să ni le cereți. Doar colaborând vom reuși să rezolvăm problemele sistemului!

Muncim, dar vrem să fim respectați!
Sari la conținut